intermodal

Blok Tren Taşımacılığı

Blok Tren Taşımacılığı, bir blok yükün örneğin; 41 adet 40HC konteyner yüklendiği istasyondan varacağı istasyona kadar diğer istasyonlarda yük almadan varacağı istasyona kadar durmaksızın ilerleyip teslim edilmesidir. trenin güzergah üzerindeki diğer istasyonlarda yükleme veya boşaltma işlemi yapılmadan taşınması yöntemidir.

Blok Tren Taşımacılığının Avantajları; 

  • Vagon sayısı arttırılarak taşıma kapasitesinin arttırılabilmesi 
  • Ağır ve yüksek hacimli yükler için daha uygun fiyatlı taşıma 
  • Trafik ve bekleme süresi ihtimallerinin minimum düzeylerde olması 
  • Sabit sefer süreleri olması nedeniyle teslim süresi hakkında bilgi sahibi olabilme

ÇİN BLOK TREN

Çin Halk Cumhuriyeti “Bir Yol Bir Kuşak” olarak adlandırdıkları Modern Demir İpekyolu hattına büyük önem vermekte. Bu bağlamda yönünü bu hatta çeviren Çin Halk Cumhuriyeti bu hattın en önemli paydaşlarından biri olan ülkemizin desteği ile gerçekleşmeye başlamıştır.

Türkiye parkuru ve Marmara geçişi firmamız tarafından organize edilmektedir.

Bu organizasyon ile beraber Çin’e transit süre blok tren ile beraber 14 güne indirilmiştir ve bu organizasyonla beraber ihracatçımıza Çin’in iç kesimlerine açılma imkanı doğmuştur. 
 
Çin’den gelen konteynerler lojistik üslerimizde depolanıp Avrupa dağıtımı yapılacaktır.

Avrupa varışlı çıkışlarda ülkemiz bir lojistik üs olarak faaliyet gösterecek olup, lojistik firmalarına yeni imkanlar sunacaktır. 

AVRUPA BLOK TREN
 
Avrupa Blok Trenlerimiz, Batı Avrupa, Güney Avrupa ve Güneydoğu Avrupa’yı birbirine bağlayan Macaristan ve Almanya arasında yüksek frekanslı bir ulaşım sistemidir. Bu sistem ayrıca Avusturya, Macaristan, Romanya ve Türkiye terminallerine doğrudan bağlantı sağlamaktadır. Asya ile Avrupa’yı demiryolları ile birbirine bağlayan firmamız, 3. Ülke ticaret imkanlarını ülkemiz girişimcilerine açmaktadır

RUSYA BLOK TREN

Rusya demiryolları (RZD) BTK hattına 2019 yılında dahil olmuştur.

Rusya’dan gelen vagonlar Azerbaycan Samur/Yalama sınır kapısından girerek Bakü üzerinden BTK hattına bağlanmaktadır. 
Rusya Federasyonu ile ülkemiz arasında olan yoğun dış ticaret hacmi, demiryolu bağlantısı ile yeni bir ivme kazanmaktadır.

İhracatta, iç bölgelere alıcı firmaların depolarına satış imkanı sunan BTK hattı, DEMİR-ÇELİK, HUBUBAT-BAKLİYAT-YEM, hammaddelerinin ithalatında doğrudan ara taşımaya gerek olmaksızın ulaşım imkanı da sunmaktadır.

Konvansiyonel vagon taşımaları sayesinde tek beyanname ile hem ithalat hem ihracat modellerine doğrudan ve yüksek ticaret hacimleri mümkün hale gelmektedir.

Ahılkelek’te vagondan vagona aktarma modelinin yanı sıra boji değişimi ile ülkemize alınan CIS vagonları tekrar ihracat yükleri yüklenerek varış istasyonlarına doğru yola çıkmaktadır.

CIS açık vagonlarla gelen yükler Ahılkelek istasyonunda platformlara aktarılarak varış istasyonuna ulaştırılmaktadır.
 

Kombine Taşıma

Kombine Taşımacılık, nakliyede taşıyıcı birimlerinin (aktarılabilir konteynerler ve benzer kaplar) çıkış terminalinden hedef terminale kadar en az iki farklı taşıma modu ile (yani karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu ile) taşınması demektir.

Kombine Taşımacılığın tercih edilmesi durumunda sağlanan taşıma modu yararları şöyle özetlenebilir: 

  • Demiryolu ve denizyolu taşımacılığı ile yüksek taşımacılık güvenliği altında büyük miktardaki yüklerin uzun mesafelere taşınması 
  • Karayolu taşımacılığı ile esnek yükleme ve dağıtım fırsatlarının sağlanması Farklı ürünlerin taşıyıcı birimler ile biraraya getirilmesi ile yüklerin kombine edilebilmesi 
  • Her iki taşımacılık biçiminin birleştirilmesi ile sağlanan diğer fırsatlardan ideal düzeyde yararlanma olanağı 
  • Tek taşıyıcı birim (konteynır v.b.) kullanılması ile, yeniden yükleme olmadan ve taşınan ürünler tekrar ellenmeden taşıma yapma imkanı


Ekonomik yararları ise şu şekilde özetlenebilir;     

  • Ağır yükler için önemli bir taşımacılık avantajı sağlar. 
  • Karayolunda oluşan geçiş ücretlerinin ve ek maliyetler ortadan kalkar. 
  • Dalgalanan yakıt fiyatlarından etkilenmez. 
  • Araç ve personel gereksinimini azaltır, araç maliyetleri düşer. 
  • Uygulanan yasaklardan istisna sağlar. Denizyolu ve demiryolu ile yüksek taşımacılık güvenliği sağlanır. 
  • Trafik sıkışıklığını azaltır (trafik yoğunluğu/kazalar azalır).